_

niedziela, 18 sierpnia 2013



Dreamcast, jak na gnijącego trupa, ma się całkiem dobrze. Co jakiś czas niemal z każdej strony napływają informacje o planach stworzenia nowej gry na ten kultowy sprzęt. Przypominam, że tylko w tym roku w czytnikach naszych konsol powinny pojawić się jeszcze co najmniej trzy gry. Nieźle, jak na piętnastoletnią konsolę, prawda? Nie można jednak zapomnieć o produkcjach, które są w fazie developingu od wielu lat i których premiera przekładana jest z roku na rok - a nad którymi mimo wszystko dalej pracuje grupa zapaleńców. Tak z rozbiegu mogę wymienić dwie - Dynamite Dreams (tą zajmiemy się w niedalekiej przyszłości) oraz Scourge. Dzisiaj chciałbym Wam przypomnieć o tym ostatnim tytule, na który czekam już z niecierpliwością od wielu lat.

Może ktokolwiek z Was jeszcze pamięta losy gry, która obecnie kryje się pod unikalną nazwą, Scourge. Jej twórcy chyba sami ukręcili na siebie bat, nadając jej taki, a nie inny tytuł. Z angielskiego słowo scourge oznacza zmorę, utrapienie. Na całe szczęście wszystko powoli układa się w jedną całość, a facebookowy profil autorów, czyli ekipy TDGMods, w ostatnich dniach niemal pęka w szwach od świeżych obrazków i częstych aktualizacji. Niestety, jak dotąd nie udostępniono do wglądu żadnego wideo, toteż nie mogę jasno stwierdzić, jak ten tytuł prezentuje się w ruchu. Jednakże na statycznych obrazkach Scourge naprawdę wygląda przyzwoicie. Jest to zasługą silnika idTech2. Na jego bazie powstały tak znane i tak kultowe produkcje na PC, jak Soldier of Fortune, Sin, Heretic II. Zapomnieć nie można o prawdziwej twarzy tego engine'u - czyli słynnego na całym świecie Quake'a 2. Hula na nim również popularny wśród fanów sieciowych strzelanin Warsow. Sam Scourge już teraz działa na Dreamcaście i powiem krótko, wygląda lepiej od wielu komercyjnych gier z gatunku FPS. Każda nowa wersja kodu jest sprawdzana bezpośrednio na sprzęcie, a nie, jak ma to miejsce u większości producentów, na emulatorze. Także możemy być pewni, że to, co pojawi się w przyszłości na naszej ukochanej platformie, będzie dopieszczone do granic możliwości i działać płynnie. Na wypuszczonych przez Corbina - założyciela studia - zdjęciach widać naprawdę śliczne tekstury otoczenia. Nie ma mowy o pikselozie, co bardzo mnie uradowało. Bronie, które przecież będą widoczne przez cały czas zabawy, również zostały dopracowane w najmniejszych szczegółach. Trochę martwi mnie wygląd niektórych przeciwników (widoczny deficyt polygonów), jednakże to może jeszcze ulec zmianie. Tym bardziej, że Corbin i spółka mają dużo czasu, nim gra pojawi się w sprzedaży. To oni ustalają ostateczny termin premiery i niech żaden z ewentualnych wydawców nie próbuje ich pospieszać. Może się to bowiem skończyć nie najlepiej dla końcowego produktu. 

Po tym wszystkim nasuwa się kluczowe pytanie - kiedy premiera? Obstawiam początek 2014 roku, chociaż wszystko i tak zależy od tempa pracy. Z tym może być kiepsko, gdyż wszyscy członkowie studia mają własne rodziny, pracę i obowiązki, grą zajmując się wyłącznie w wolnym czasie. Jeżeli więc ktokolwiek z Was jest w stanie pomóc nad projektem, Corbin powita go w teamie z otwartymi rękoma. Sam chętnie bym pomógł, ale jako programista nie czuję się jeszcze na siłach na tyle, aby wziąć udział w tak dużym projekcie. To jeszcze nie ten czas. Anyway, liczę na to, że Scourge zostanie dokończone i już niedługo ruszy współpraca z wydawcą. Czy będzie to RSG, czy też inny, bliżej nieokreślony - to pozostaje zagadką. Co ciekawe, być może wydanie tytułu będzie równoznaczne z premierą Hypertension, starszego brata Scourge, nad którym prace zostały zawieszone. Jednak były one w tak zaawansowanej fazie, że ich dokończenie nie zajęłoby dużo czasu. Nadzieje na dwie gry (i to dwie strzelaniny!) są więc jak najbardziej wysokie.


Strona autorów 

Profil w serwisie Facebook


7 komentarzy:

  1. Ciekawe jaka będzie fabuła tej gierki..... Ja już dopatrzyłem się swastyki na tapecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, umknęło to mojej uwadze. Jesteś spostrzegawczy :) Zauważyłem, że Corbin i spółka nie mówią za dużo o warstwie fabularnej - może miło nas zaskoczą? Obym się nie mylił. Czekam z niecierpliwością na Scourge, jak i Hypertension.

      Usuń
    2. Swastyka prócz nazizmu to przede wszystkim Indie i buddyzm. Poza tym biorąc pod uwagę to co widać na ścianie, formą bardziej do tego tematu nawiązuje. Zobaczymy jaki kierunek autorzy obrali...

      Lokaty

      Usuń
    3. Jak SEGA mogła porzucić taki zajebisty sprzęt

      Usuń
  2. This is a great article! I had to translate it via Google but I got the gist of it! I think this is the first major article about the development of Scourge and it's well written! Very informative for people who haven't had the chance to delve into the existing coverage.

    We haven't talked much about the plot because we want it to be a surprise {Tomcio was correct), and Harmony of Darkness (Hypertension) will play into Scourge and vice versa, so having both games will make the story complete (until we work on a second part to one of those).

    Anyways, great article - we will be sharing it on our main page for everyone to see! Thanks again for the coverage and believing in us - we won't let our fans down!

    OdpowiedzUsuń
  3. Someone said something about a Swastika...what image are you referring to?

    OdpowiedzUsuń
  4. You can see it on the right side of the first image. It's on red wall ;)

    OdpowiedzUsuń