_

czwartek, 2 lutego 2012

Nowy DreamShell!


Zdziwieni częstymi wpisami? Spokojnie, ja też jestem w szoku. Chyba nigdy nie zdarzyło się sześć wpisów dzień po dniu, z czego jestem niezmiernie dumny. Także dzisiaj znalazłem temat, o którym po prostu muszę wspomnieć na odwiedzanym przez Was coraz częściej World of Dreamcast. Sądzę, że powinniście być nim zainteresowani, ponieważ dzisiejszy post będzie dotyczył... pełnej wersji programu DreamShell 4.0.0, oznaczonej mianem Release Candidate 1.



Nim przejdę do meritum sprawy, w ramach przypomnienia chciałbym napisać kilka słów o tym, czym tak właściwie jest DreamShell. Krótko - jest to prosty system operacyjny działający na konsoli Sega Dreamcast; pozwala on na zarządzanie plikami na karcie pamięci VMU, czy SD. Z jego poziomu jest możliwe odtworzenie filmów, piosenek oraz samych gier. Program został stworzony przez Rosjan i nieprzerwanie od bodajże 2003 roku rozwijany, oczywiście ku lepszemu. W każdej nowej odsłonie pojawiały się kolejne przydatne funkcje. Najważniejszą jednak był support adaptera kart pamięci. Z racji zwiększającej się popularności tego urządzenia, DreamShell - od pojawienia się wersji beta programu oznaczonego 4.0.0 - stał się nieodłącznym przyjacielem każdego szanującego się fana ostatniej platformy Niebieskich.

W tamtej odsłonie nie wszystko jednak działało dobrze. Wiele aspektów softu wymagało poprawek, a 'zwiechy' konsoli były dość częstym problemem. Już nawet nie powiem o oszałamiająco dużej liczbie gier komercyjnych, których nie można było - wbrew wcześniejszym zapowiedziom - odpalać z karty SD, bo nie chcę przypomnieć sobie wszystkich przekleństw, jakie podczas testów wydobywały się z moich ust.



Dziś na całe szczęście pojawiła się finalna wersja DreamShella 'czwórki', o czym dowiedzieliśmy się ze strony grupy DC-Swat. Pozbawiona wielu błędów obecnych w poprzedniej odsłonie, w dodatku wzbogacona o wiele pomocnych programów i opcji. Jedną z największych zmian w stosunku do poprzednika jest dodanie programu ISO Loader, za który odpowiada osoba 'z zewnątrz', nie związana w żaden sposób z teamem - niejaki Superdefault. To bardzo wygodny, prosty w obsłudze i ładnie wyglądający program do zarządzania grami, jakie wrzuciliśmy na kartę pamięci. Co poza tym? Na 'pulpicie' pojawiła się ikonka do aplikacji nazwanej Network DreamShell (NDS), służąca do podłączenia konsoli do Sieci. I tylko tyle możemy z nią zrobić w tej chwili, gdyż projekt ten jest dopiero w fazie rozwoju. O tym, do czego się przyda, dowiemy się najprawdopodobniej w następnej odsłonie DreamShell'a.

Oczywiście to tylko część zmian. Jest ich naprawdę cała masa (nowa wirtualna klawiatura, świeży design, wszystko działa jeszcze sprawniej, niż dotychczas) ale jako, że Tłumacz Google nie radzi sobie zbyt dobrze z translacją z języka rosyjskiego, nie potrafię odpowiednio zrozumieć tego, co w notce chcieli przekazać autorzy. Niemniej, warto zapoznać się z listą zmian. Może któryś z Was zna dobrze cyrylicę i potrafi przetłumaczyć całość lepiej, niż uczynił to Pan Google?

DreamShell 4.0.0 RC1 można ściągnąć z oficjalnej strony projektu. Sam jeszcze nie wypaliłem płytki, ale zamierzam to zrobić podczas zbliżającego się wielkimi krokami (to już jutro, ha!) weekendu. Spodziewajcie się w najbliższym czasie krótkiej relacji z testów, ale pamiętajcie, nie lubię nic obiecywać. Postaram się jednak to zrobić, w czym na pewno pomoże pogoda, jaka utrzymuje się za oknem już od kilku dni. Trzymajcie się ciepło!

2 komentarze:

  1. Sporo ludzi narzeka na nową wersję, moduł IsoLoader nie uruchamia wszystkich gier (homebrew / komercyjnych). Coś jest skopane z kompatybilnością bo BETA4 radzi sobie dobrze ze wszystkimi grami. Mam nadzieję że SWAT wypuści jakiegoś fixa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie się ukazała poprawka do RC1. Lista zmian:

    Update 05.02.2012
    — Added ask for 60Hz for non US DCs.
    — Added dummy files to CDI images
    — Updated isoldr to v0.3.1:
    — fixed boot homebrew iso
    — improve speed of boot.bin start executing.
    — added return back to DS if some games make write to memory with the loader.

    http://bit.ly/xUlW0D

    OdpowiedzUsuń