_

czwartek, 27 grudnia 2012

Co działo się na scenie DC w grudniu?

  
Witajcie po Świętach! Jestem przekonany, że kilka dni wolnego pozwoliło Wam nadrobić zaległości w graniu. Może nowych gier na Dreamcasta w tym roku zbyt wiele nie mieliśmy, pomimo zapowiedzi, to na pewno znalazły się takie tytuły, w które zawsze chcieliście zagrać, a na które nigdy nie mieliście czasu. U mnie zdecydowanie takim tytułem jest Shenmue - tej gry nie przeszedłem nawet raz. Mam czego żałować? Na pewno, bo to ulubiona gra niejednego posiadacza Makarona. Tyle tytułem dygresji, wypadałoby w końcu napisać kilka słów na temat tego, co działo i dzieje się wokół ostatniej platformy Niebieskich w ostatnim miesiącu 2012 roku. 


Najwięcej szumu jest na pewno wokół Sturmwind'a, który już miał zakręcić się w czytnikach naszych konsol w 2011 roku. Jak pamiętacie, data premiery była przesuwana dosłownie co kilka miesięcy - koniec końców wydawca określił ją jako TBA, czyli... To Be Announced. Od dłuższego czasu nawet nie wiemy, czy gra pojawi się na początku przyszłego roku, choć przez cały czas RedSpotGames zarzekał się, że wyda swoje dziecko jeszcze w 2012. Dzisiaj już są małe szanse, aby gra pojawiła się na Makaronie w tym roku, chociaż nie sposób nie zauważyć, że niemiecka firma stara się wypluć swój flagowy produkt jak najszybciej. Fani gry stale są informowani o postępach prac na profilu na Facebooku. Wraz z ostatnim wpisem Max powiadomił wszystkich, że Sturmwind działa na wszystkich modelach konsoli Dreamcast, do jakich miał dostęp. Obiecuje również pracować intensywnie między Świętami nad projektem, co może oznaczać tylko jedno - do premiery gry coraz bliżej.


Gra pod tytułem Redux, na którą autorzy zbierali pieniądze od fanów dzięki platformie Kickstarter, otrzymała swoją wersję demo. Niestety, pograć w nią mogą wyłącznie posiadacze komputerów PC z Windowsem na pokładzie. Odpowiednie pliki ściągniecie z tego adresu



Lecę dalej z newsami - Frank Lima, właściciel studia Reticon, pokazał w końcu krótkie wideo przedstawiające trzyletnią pracę jego firmy. Jeżeli nie pamiętacie, za co jest odpowiedzialny ten pan, to podpowiadam - Tahi, czyli 'niesamowite RPG z grafiką przebijającą wszystko, co widzieliście do tej pory na DC', to jego dzieło. Filmik to tak naprawdę prezentacja silnika, dumnie nazwanego Ionicon Engine. W dodatku biedna prezentacja, na której widać kilka nieruchomych obiektów stojących/położonych na opanowanej burzą piaskową pustyni. 


W drugim tygodniu stycznia planujemy z administratorem strony Sega Support Site, Rollym mały meeting fanów konsoli Dreamcast. Odbędzie się on w Łodzi, lecz charakter tej imprezy będzie na tyle nieoficjalny, że nie rozgłaszamy tego wzdłuż i wszerz. Jeśli chciałbyś jednak się pojawić, pisz na mejla - tomcio@sega.c0.pl . 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz