Zanim zabierzecie się do lektury, weźcie pod uwagę, że tłumaczenie obejmuje tylko najciekawsze elementy oryginalnego tekstu i jest wyjątkowo „luźne”. Takie rzeczy, jak wstęp, celowo ominąłem.
9. września 1999 roku – Dreamcast debiutuje w Ameryce Północnej. Rekordowa liczba sprzedanych egzemplarzy wynika z niskiej ceny oraz wspaniałych premierowych tytułów, takich jak Soul Calibur, Sonic Adventure, Power Stone i Hydro Thunder. To akurat się stało, ale dopiero zaczynamy naszą podróż w alternatywną wizję przeszłości.Pierwszy kwartał 2000 – Sega pokaźnie rozwija swoją usługę sieciową SegaNet, dodając łatwe szukanie chętnych do gry, friend listy oraz łatwą komunikację między Graczami. Dużo powodów do radości mają developerzy 3rd party – teraz bez przeszkód mogą dodawać do swoich gier opcje sieciowe. EA natomiast zmienia swoje podejście do DC i postanawia wspierać konsolę kolejnymi tytułami. Z czasem pojawia się wiele gier sportowych (FIFA, NBA...). Niespodzianka roku – firma 2K jako jedyna otrzymuje licencję NFL, dzięki czemu tylko ona może tworzyć gry na niej oparte. Pierwszy przystanek za nami.
26. października 2000 – Sony wprowadza swój najnowszy system – PlayStation 2 – do USA i Kanady. Do sklepów trafia śmiesznie mała ilość konsol. Na dodatek borykają się one z kłopotliwą usterką – źle zaprogramowany firmware powoduje zwarcia (!) w niemal każdym egzemplarzu PS2. Niezależni developerzy coraz częściej tworzą gry wyłącznie na konsolę z zakręconym logiem i olewają nową platformę Sony, nie chcąc mieć nic wspólnego z jego niebezpieczną dla życia Graczy wadą techniczną.
31. stycznia 2001 – Sega postanawia, że z linii produkcyjnych fabryk schodzić będzie więcej DeCeków. Tym samym firma wychodzi naprzeciw szybko rosnącemu popytowi na ich najnowszą konsolę.
19. lipca 2001 – Squaresoft wydaje długo wyczekiwanego przez fanów z całego świata Final Fantasy X wyłącznie na Dreamcasta.
15. listopada 2001 – Microsoft ostro wchodzi na rynek konsol, prezentując światu Xboxa. Nie licząc Halo, najpopularniejszymi grami na tę konsolę są porty gier z DC
18. listopada 2001 – premiera GameCube’a w Stanach Zjednoczonych. Małe dyski, na jakich są wydawane gry na Kostkę, są wyśmiewane przez fanów DC. Większość wydawców 3rd party radzi firmie Nintendo, aby jak najszybciej wycofała się z rynku konsol. Wg nich, Big N powinno się skoncentrować się na tworzeniu kolejnych części swoich najsłynniejszych tasiemców, na czele z Mario i Zeldą, na wszystkie konkurencyjne konsole.
Przełom lat 2005/2006 – pierwsze doniesienia o najnowszym systemie Niebieskich, roboczo nazwanym Sega Revolution. Lament fanów firmy Nintendo – mają oni nadzieję na pojawienie się GameCube’a 2.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz